Ontmoet Maaike, Branch Manager

Ze liep tijdens haar studies psychologie al stage als recruiter en koos ook na haar schoolcarrière meteen voor de uitzendsector. In 2014 belandde Maaike bij IMPACT als recruiter voor het kantoor in Geel. Ze groeide door tot sales consultant en is nu Branch Manager van het IMPACT-kantoor in Leuven. Daarin kan ze de ervaring van haar vorige functies perfect benutten om samen met haar team jou als klant optimaal te begeleiden.

Van bij de start van haar opleiding, werd het voor Maaike al snel duidelijk dat ze verder zou gaan binnen de arbeidspsychologie. Tijdens haar stage, raakte ze helemaal verkocht aan de uitzendsector. Bijgevolg startte ze in 2014, enkele maanden na haar studies, in het IMPACT-kantoor van Geel als recruiter. “Ik voelde meteen dat het klikte. Ik ben iemand die veel op haar gevoel afgaat: dat zat juist en dat vind ik het belangrijkst. Als ik zou moeten kiezen tussen me goed in mijn vel voelen en net wat minder verdienen of andersom, dan kies ik altijd voor de eerste optie.”

Ook wie ambitieus is, hoeft geen stappen over te slaan

Als het gevoel goed zit, volgen de prestaties meestal ook. Zo legde Maaike al een mooi traject af binnen IMPACT. “Wanneer je ambitieus bent en op termijn een bepaalde functie wil bekleden, moet je goed weten wat de verschillende andere functies in het team inhouden. Bij voorkeur heb je ze zelf ooit uitgeoefend. Ik leerde als recruiter op zoek te gaan naar de ideale match tussen kandidaten en klanten. Als sales consultant kwam daar het commerciële gedeelte bij en leerde ik ‘verkopen’.”

Vandaag combineert Maaike de beide aspecten in haar functie als Branch Manager voor het kantoor van Leuven. “Ik ga nog steeds op zoek naar geschikte kandidaten, zorg voor de administratieve taken, bezoek klanten of prospecten en maak offertes op. Maar ik bied ook ondersteuning aan het team en zorg voor een duidelijke rapportering. De ervaring die ik opdeed en de skills die ik leerde, helpen enorm om ons sterke team te laten draaien en je als klant de best mogelijke service te bieden.”

Een echt partnership

De best mogelijke service bieden, dat beweert uiteraard iedereen. Wat mag je daar als klant onder verstaan? “Het zijn eigenlijk vanzelfsprekendheden die toch helemaal niet zo vanzelfsprekend zijn. Wij pushen enorm op vertrouwen en een transparante, eerlijke communicatie. Dat is uiteraard iets wat van twee kanten moet komen, maar als klant mag je er zeker van zijn dat je met IMPACT een echt partnership aangaat en dat we niet puur doen wat je vraagt, maar ook helpen meedenken.”

Dat betekent ook een persoonlijk contact. “Voor mij is het belangrijk dat ons hele team een goede band heeft met de klanten waarvoor we werken. Dat zorgt ervoor dat klanten ons echt kennen, wat onze relatie weer versterkt. Klanten weten ook dat we het vergrootglas altijd op kwaliteit leggen en niet op kwantiteit. Daarmee bedoel ik dat we voor één vacature geen tien cv’s naar de klant zullen sturen, maar wel de meest geschikte kandidaten. Heeft een bedrijf net nood aan een groter aantal uitzendkrachten of profielen, dan kunnen we die vraag uiteraard ook kwalitatief beantwoorden.”

Een enthousiaste bende

Wie met het IMPACT-team in Leuven samenwerkt, doet dat met een enthousiaste bende. “Absoluut! We zijn een hecht team dat met elkaar meeleeft. Wanneer één van ons een compliment krijgt van een kandidaat of klant, dan is dat een pluim op de hoed voor het hele team. Wij doen het werk op teamniveau, gunnen elkaar alles en dat maakt het net zo leuk en motiverend. Dat voelen onze klanten ongetwijfeld ook.”

Een droge, zakelijke relatie daar houden we bij IMPACT niet zo van. “Dat klopt. Natuurlijk blijft het zakelijke aspect aanwezig en moet er professioneel gewerkt worden. Uiteraard bereiden we onze dossiers zo goed mogelijk voor. Maar we kenmerken ons zowel intern als extern net door onze familiale aanpak. Iedereen moet zichzelf kunnen zijn en zich kiplekker voelen in de samenwerking. Het gevoel speelt zeker zo’n grote rol als het zakelijke aspect.”

Tot slot stelden we Maaike dé vraag: Hoe maak jij impact?

“Door nooit op te geven. Het voorbije coronajaar was een uitstekend voorbeeld van hoe je ondanks tegenslagen altijd een gepaste oplossing vindt zolang je maar blijft volhouden. Ik probeer het team op een zo goed mogelijke manier te begeleiden en zowel het maximum uit mezelf als uit hen te halen. Het is op die manier dat we het verschil kunnen maken voor onze klanten en samen met hen prachtige resultaten boeken.”