Ontmoet Audrey, Medewerker Audit

In 2008 tekende Audrey haar vast contract en focuste ze zich vooral op het administratieve luik. Vandaag werkt ze als auditmedewerker aan zoveel meer.

Als stagiaire of vakantiewerkster: nog voor de start van haar professionele loopbaan, liep Audrey al rond op de werkvloer van IMPACT. In 2008 tekende ze haar vast contract en focuste ze zich in de eerste plaats op het administratieve luik. Vandaag werkt Audrey als auditmedewerker aan zoveel meer: zo is ze onder andere de IMPACT-encyclopedie wanneer het over sociale wetgeving of GDPR gaat.

Het was tijdens haar opleiding Office Management dat Audrey als stagiaire al enkele maanden kennismaakte met IMPACT. Zelfs tijdens haar universitaire studies bleef ze onder meer tijdens de vakanties voor IMPACT werken, wat haar deed beseffen dat ze eigenlijk niets liever wou dan vast in dienst treden na het behalen van haar diploma. En zo geschiedde.

Van de Antwerpse haven naar de Zaventemse luchthaven

Het startschot bij IMPACT gaf Audrey als inhouse consulente bij een industrieel reinigingsbedrijf in de haven van Antwerpen. “Ik kon meteen mijn skills van op de schoolbanken optimaal inzetten: de administratieve opvolging, de planning en organisatie van de uitzendkrachten voor de verschillende werven … kwamen bij mij terecht. Het was onmiddellijk een goede leerschool voor de volgende job die ik zou uitoefenen.”

Audrey zou de haven van Antwerpen inruilen voor het IMPACT-kantoor in Zaventem. “Ik heb er twee jaar gewerkt als recruiter. Wij werkten veel met ad hoc aanvragen die meteen ingevuld moesten worden, omdat de meeste jobs betrekking hadden op de luchthaven. Ik zette er mijn schouders grotendeels onder het administratieve luik, iets wat op mijn lijf geschreven was. Nadien zou ik ook nog in de rol van Assistant OM kruipen ter ondersteuning van de Branch Manager. Naast de administratie, zorgde ik er in feite voor dat alles intern goed geregeld werd.”

Tijd voor verandering

Waar het in de eerste jaren vooral IMPACT was die Audrey vroeg om haar takenpakket wat te wijzigen of uit te breiden, ging ze na een tijdje zelf op zoek naar verandering. “Ik heb dat voorgelegd aan het management: zij stonden er meteen voor open en speelden daadkrachtig in op mijn wensen. Ik startte in het auditteam, toen nog in volle ontwikkeling. Ik kreeg de kans om opleidingen te volgen en de nieuwe rol stapsgewijs onder de knie te krijgen. Zo zou ook het kantoor in Zaventem niet in de problemen komen en het voor iedereen goed uitdraaien: een kenmerkende aanpak voor IMPACT.”

Vandaag heeft Audrey nog geen seconde spijt van haar keuze. “Mijn brede focus ligt vooral op loonverwerking, facturatie naar klanten, ondersteuning van kantoren rond sociale wetgeving etc. Daarnaast voer ik driemaal per jaar een interne audit uit om de kwaliteit van de kantoren te checken en na te gaan of ze met alles in orde zijn. En uiteraard duiken er altijd nieuwe projecten op die uitgewerkt moeten worden. Wat ik nu doe, vind ik zonder twijfel het leukste wat ik al gedaan heb.”

Voortdurend bijscholen

Een van die nieuwe projecten, was de volledige uitrol van het GDPR-verhaal. “Een hele boterham om je door te worstelen, zeker in de beginfase. Het was zeer intens en ik ben best wel trots dat ik het op een kwalitatieve manier heb kunnen afronden. Maar de GDPR-kwestie is uiteraard niet eindig: je moet je voortdurend bijscholen door nieuwe wetgeving, nieuwe tools, een andere marketingaanpak … Die afwisseling, uitdaging en mogelijkheid om voortdurend bij te leren, spreekt mij enorm aan."

En bovendien komt ze door de overkoepelende topics van haar werk, veel in contact met de andere departementen binnen IMPACT. “Als ik de field of de kantoren heb kunnen helpen met een probleem, geeft me dat echt voldoening. En ik weet dat dat andersom ook zo is: ik kan elke collega bellen over eender welk probleem. Of het nu een recruiter, een branch manager of de CEO is, dat speelt geen rol: iedereen is evenveel waard en gaat op een familiale manier met elkaar om.”

Tot slot stelden we ook Audrey dé vraag: Hoe maak jij impact?

“Door me non-stop bij te scholen en de vinger aan de pols te houden rond alle nieuwigheden. Door de kwaliteit van nieuwe tools in te schatten en mijn rol te spelen in de implementatie ervan. Op die manier kan ik de collega’s van de verschillende afdelingen met brede kennis bijstaan. De oprechte waardering en de vele nieuwe opportuniteiten geven heel veel energie om verder te gaan.”