IMPACT zet vol in op innovatie met nieuwe look

IMPACT trekt de kaart van de digitalisatie en kiest voor een nieuwe look-and-feel met een strakker logo en een nieuwe website.

IMPACT trekt volop de kaart van de digitalisatie en kiest daarnaast voor een nieuwe look-and-feel met een strakker logo en een nieuwe website. CEO Eric Dantinne verklaart: “De uitzendsector evolueert in sneltempo. Met een modern merk, een website op maat van elke doelgroep en geavanceerde tools voor onze recruiters, doen wij dat ook. Zo kunnen we onze kandidaten, uitzendkrachten en klanten helpen om het te maken.”

IMPACT werd opgericht in 1999 en is uitgegroeid tot een vaste waarde in de interimwereld. Sinds het laatste decennium legt het gespecialiseerde uitzendkantoor het vergrootglas vooral op de werving en selectie van zowel arbeiders als bedienden in de technische en bouwsector. Met 23 eigen kantoren, waarvan het hoofdkantoor in Hasselt, is IMPACT aanwezig in heel België. Via zusterbedrijven Nova Engineering - outsourcing van engineeringprofielen en hoger opgeleide technische professionals - en Talent Link - werving & selectie van hoger opgeleide professionals – biedt IMPACT een breed gamma.

Maar IMPACT kijkt ook verder dan de eigen landsgrenzen. Zo vestigde het Limburgse bedrijf zich drie jaar geleden al bij onze noorderburen door de overname van Haldu, een uitzendkantoor eveneens actief in de technische en bouwsector. Ook in het Poolse Gdańsk vind je een IMPACT-kantoor: via lokale werving wordt er gezocht naar internationale specialisten om in België aan de slag te gaan. Voor hen werd een specifiek traject uitgewerkt met gerichte begeleiding en huisvesting in ons land.

Een rebranding met een duidelijk verhaal

IMPACT begrijpt als geen ander hoe moeilijk het voor technische en bouwbedrijven is om de vele knelpuntvacatures in te vullen. “De vraag is groot. Het is als gespecialiseerd uitzendkantoor dus niet enkel cruciaal om zelf efficiënt op zoek te gaan naar talent en hun een goede service te bieden, maar ook om op te vallen in de menigte. Met een rebranding kiezen we voor een herkenbare look en een verhaal dat beter uitdrukt wie we zijn en wat we doen”, verheldert CEO Eric Dantinne.

Dat verhaal vertrekt vanuit de baseline Jij maakt het. “Omdat we oprecht geloven dat iedereen de wereld kan veranderen en het verschil kan maken. Dat klinkt overdreven, maar het is wel zo. Want iedereen heeft wel iets dat iemand anders niet heeft, iedereen kan wel iets dat iemands anders niet kan. Dat talent spotten en doen groeien, da’s onze job. Als een bevlogen coach willen we dan ook elke kandidaat en elk bedrijf helpen om alles te bereiken wat ze maar willen en kunnen.”

Efficiënte tools en innovatieve website

Om dat te realiseren, maakte IMPACT grondig gebruik van de coronapandemie om heel wat zaken te herdenken. Naast een nieuwe branding werd er ook efficiënt geïnvesteerd op digitaal vlak met onder meer een nieuwe website. “IMPACT neemt zoveel mogelijk werk uit handen van haar kandidaten en uitzendkrachten. Kandidaten zullen voortaan een efficiënter sollicitatieproces doorlopen, praktische hulpmiddelen zoals de CV Tool kunnen gebruiken en via het verbeterde kandidatenportaal van heel wat voordelen profiteren.”

Ook op het vlak van automatisatie zet IMPACT grote stappen. “Dankzij de integratie van een zeer performante matchingsoftware in ons nieuw CRM-systeem kunnen we veel sneller op de bal spelen in onze zoektocht naar straf talent. Bovendien zullen we heel wat processen kunnen automatiseren, extra contactmomenten creëren met onze doelgroepen en onze database beter dan ooit beheren en up-to-date houden. Dat alles zal ertoe leiden dat we veel meer top of mind blijven bij kandidaten en uitzendkrachten. De implementatie van een nieuw backofficesysteem zorgt er dan weer voor dat de achterliggende administratieve processen efficiënt en kwalitatief verlopen.”

Menselijke aspect blijft de basis

Toch springt IMPACT erg zorgvuldig om met deze digitale en automatisatie-initiatieven. “We gebruiken alle tools en automatisering uitsluitend als een aanvullende meerwaarde op onze zeer persoonlijke aanpak. Die kenmerkt ons en zal dus altijd centraal blijven staan, want daarmee maak je uiteindelijk nog steeds écht het verschil. We mikken kortom op een geslaagde combinatie van de digital & human touch.”

Dat menselijke aspect vind je terug op de website. “Onze sector draait om mensen en hun verhalen. Als uitzendkantoor spelen we een niet te onderschatten rol in hun leven. Uitzendkrachten spelen op hun beurt een cruciale rol in het leven van ons allemaal: zij zorgen dat we een in een goed gebouwd huis wonen waar er water uit de kraan loopt, het licht brandt wanneer je op de knop duwt etc. We willen hun verhalen en die van onze klanten meer in de kijker zetten en er anderen mee inspireren.”

Een duidelijk toekomstplan

Bij IMPACT kijken ze reikhalzend uit naar hoe de vernieuwingen onthaald zullen worden, maar zijn ze - onder de vleugels van GIMV - uiteraard al bezig met de toekomst. “Er liggen een heleboel digitale projecten op de plank en we bekijken ook met welk plan we de experts van vandaag en morgen op de best mogelijke manier kunnen benaderen. Daarnaast volgt later dit jaar wellicht de opening van ons allereerste kantoor in Roemenië om ook daar fysiek dichter bij onze internationale kandidaten te staan. Kortom: deze rebranding en digitaliseringsslag is slechts het begin van heel wat vernieuwing.”