Service Engineer in ZAVENTEM

Als Facility & Customer Service Engineer ben je de handen en ogen van klanten in het datacenter waar je geplaatst bent. Je begeleidt klanten met vragen en doet de nodige interventies. 

Wie je ook bent of waar je ook voor staat: bij IMPACT geloven we dat iedereen het kan maken. Diversiteit en inclusie zijn voor ons cruciaal: in alles wat we doen, sta jij als uniek persoon centraal.
Onmiddellijk vaste indienstname
Voltijds
Volcontinu | 3 ploegen
10 - 49 werknemers

De job

Jouw taken

De Customer Service Engineer is verantwoordelijk voor het uitvoeren van Service Requests, bijvoorbeeld Hands & Eyes services voor klanten, cross- / disconnects en onderdelen van klant-implementaties. Je controleert en documenteert clientservices die door externe providers worden geleverd en je begeleidt klanten die toegang vragen tot de dataruimtes. Daarnaast ondersteun je Service Transition (implementatie) activiteiten, onder coördinatie van de Service Design & Transition Engineer / Manager.

Andere verantwoordelijkheden zijn onder meer:

  • Uitvoeren van migratieactiviteiten (Labeling, Installatie, Documentatie en testen).
  • Uitvoeren van operationele taken met betrekking tot incident- en probleembeheer.
  • Eventuele begeleiding en ondersteuning van junior collega's.
  • Informeren van klanten, serviceplanning en de mogelijke ECSC over de voortgang van interventies, het opvolgen van beëindigingsverzoeken van de klant en overige vragen.

Naast bovengenoemde activiteiten heb je ook verantwoordelijkheden als Facility Engineer. Dit houdt in dat je tevens verantwoordelijk bent voor het goed functioneren van de relevante DC-infrastructuur. Dit wordt gedaan door het uitvoeren van regelmatige inspecties, het reageren op alarmen, het bieden van preventief en correctief onderhoud en installatieondersteuning.

Werkregime
  • Voltijds

Aanbod

  • Je tekent meteen een vast contract van onbepaalde duur
  • Je krijgt een competitief maandloon in lijn met jouw ervaring en expertise 
  • Hierbovenop krijg je ook een bedrijfswagen en tankkaart 
  • Je krijgt een laptop, GSM en tablet
  • Ook een groeps- en hospitalisatieverzekering zijn voorzien 

Jouw profiel

In dit plaatje pas jij
  • Je hebt een technisch secundair diploma of gelijkwaardig - kennis elektriciteit en/of telecom is een plus 
  • Je hebt aantoonbare kennis van data-installaties en beëindigingen, kennis van algemene installatie- en reparatiewerkzaamheden
  • Je hebt een VCA-diploma (of bent bereid dit te behalen) 
  • Je hebt ervaring met werken in een klantgericht datacenter
  • Je bent bereid te werken in een volcontinu systeem (ploegen, weekends, feestdagen)
  • Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands en Engels 
  • Je bent een zelfstarter en hebt oog voor detail, beschikt over goede communicatieve vaardigheden en bent klantgericht.
  • Je bent eager om elke dag te leren en kennis op te doen, je streeft naar 100% accuratesse 
Zo scoor je extra punten
  • Sector kennis
  • Relevante werkervaring

Het bedrijf

Corebusiness

Het datacenter in Brussel bevindt zich in het hart van Europa's connectiviteitskruispunt. Het huisvest niet alleen de Belgische internet exchange, maar trekt ook lokale, regionale en internationale bedrijven aan en fungeert als een knooppunt voor datadragers van over de hele wereld. Sluit je aan bij een van de teams in Brussel en je krijgt de ruimte om je vaardigheden te ontwikkelen en je potentieel volledig te benutten, terwijl je het allerbeste levert voor onze klanten. Je zal deel uitmaken van sterk samenwerkende teams die relaties opbouwen met klanten van wereldklasse, in een goed presterend internationaal bedrijf in het hart van de digitale economie. Je rapporteert rechtstreeks aan de Customer Services Manager. Intern heb je voornamelijk contact met Operations en de Service Planning Coordinator. Extern heb je met name contact met onze klanten en leveranciers. Klanten vertrouwen erop dat er 24/7 betrouwbare datacenterdiensten geboden worden. Het Site Operations team fungeert als de ‘hands & eyes’ van klanten en speelt snel in op hun behoeften. Ze werken nauw samen met het internationale klantenservicecenter en installeren en testen de vitale verbindingen die essentieel zijn voor de bedrijfsactiviteiten van klanten. Het draait allemaal om inzicht in elektriciteits- en energiesystemen en databekabeling, nauwgezet werken en ervoor zorgen dat klanten tevreden blijven. Daardoor blijft je werk uitdagend en boeiend.

Grootte

10 - 49 werknemers

Troeven
  • Internationale speler
  • Bedrijf in volle groei
  • Innovatief bedrijf
  • Doorgroeimogelijkheden
  • Opleidingsprogramma
  • Werkmateriaal
Jouw contract
  • Onmiddellijk vaste indienstname

Plaats van tewerkstelling: ZAVENTEM

Er is geen exact adres beschikbaar voor deze job.
We tonen de locatie van de job.

Zo verloopt je sollicitatieproces

1
Sollicitatie

Je solliciteert op een vacature of waagt spontaan je kans.

2
Matching

Chrifa neemt je sollicitatie, motivatie en cv grondig door.

3
Gesprek met IMPACT

We voelen jouw potentieel: tijd voor een gesprek en eventueel enkele tests.

4
Beslissing werkgever

Na je voorstelling en mogelijk een gesprek, maakt de werkgever de finale keuze.

5
Ondertekening contract

Je bent de juiste persoon op de juiste plek. Proficiat met de nieuwe job!